Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Treść informacji dla osób niedosłyszących i niesłyszących.
Informacja o działalności Urzędu Gminy Parchowo
Urząd jest częściowo dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Przed budynkiem jest miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Na pierwsze piętro można dostać się windą lub schodami.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku.
Z Urzędem Gminy w Parchowie możesz skontaktować się w następujący sposób:
wysłać pismo na adres: Urząd Gminy w Parchowie, ul. Strażacka 21A, 77-124 Parchowo,
złożyć pismo osobiście w Biurze Obsługi Interesanta, które znajduje się na parterze budynku,
złożyć pismo za pomocą platformy e-PUAP (to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej): www.epuap.gov.pl, adres skrzynki urzędu: /wk2anp994g/SkrytkaESP
spotkać się z pracownikiem Urzędu osobiście. Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach: w poniedziałki od 8:00 do 16:00; od wtorku do piątku od 7:15 do 15:15
z usługi tłumacza języka migowego online skorzystać można poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do siedziby Urzędu, gdzie znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi. Z usługi można również skorzystać z dowolnego miejsca, wystarczy mieć dostęp do Internetu i możliwość odbycia video rozmowy. W Urzędzie Stanu Cywilnego można skorzystać z pętli indukcyjnej.
Urząd Gminy w Parchowie realizuje różne zadania, m.in:
spraw obywatelskich: wydawanie dowodów osobistych, prowadzenie ewidencji ludności,
rejestru wyborców, kwalifikacji wojskowej, dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami,
rejestracji aktów urodzenia, małżeństwa, zgonów, wydaje odpisy aktu stanu cywilnego, z zakresu zmiany imienia i nazwiska, udzielania ślubów cywilnych,
rejestracji i zmian działalności gospodarczej,
planowaniem przestrzennym w gminie,
sprawami z zakresu podatków i opłat lokalnych,
realizuje budżet gminy,
ochroną środowiska i rolnictwem,
sprawami dróg i oświetleniem,
gospodaruje budynkami gminnymi,
oświaty: prowadzenie szkół podstawowych i przedszkoli,
promocji, kultury i zdrowia,
prowadzi spisy powszechne i referenda oraz wybory,
prowadzi sprawy z zakresu współpracy z sołectwami oraz nadzoruje fundusz sołecki,
pozyskuje fundusze zewnętrzne oraz przygotowuje strategie gminy,
współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
prowadzi sprawy z zakresu bezpieczeństwa i ochrony przeciwpożarowej.
Informację w sprawie stanowiska właściwego do załatwienia konkretnej sprawny można uzyskać w Biurze Obsługi Interesanta.
W budynku Urzędu znajduje się również Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, który zajmuje się pomocą społeczną, dodatkami mieszkaniowymi, funduszem alimentacyjnym, rozwiązywaniem problemów alkoholowych, świadczeniami rodzinnymi i wychowawczymi, Kartą Dużej Rodziny, polityką senioralną.